Pressemeddelelse: Foldekasser lavet af stenpapir.

Seufert Gesellschaft für transparente Verpackungen (Seufert) fremstiller nu også foldekasser og andre emballageløsninger af miljøvenligt stenpapir.
På denne måde tilbyder den hessiske virksomhed mærkeproducenter endnu en mulighed for at skille sig ud fra konkurrenterne gennem miljømæssige midler og inspirere deres kunder.Derudover er stenpapir rive- og vandafvisende, kan skrives på og har en enestående, fløjlsagtig følelse.
Stenpapir er lavet af 100 % affald og genbrugsprodukter.Det består af 60 til 80 % stenpulver (calciumkarbonat), som fås som affaldsmateriale fra stenbrud og byggeindustrien.De resterende 20 til 40 % er lavet af genanvendt polyethylen, som holder stenpulveret sammen.Stenpapir består derfor i høj grad af et alment tilgængeligt naturmateriale.Dens fremstilling er også miljøvenlig.Produktionsprocessen kræver intet vand, CO2-udledningen og energiforbruget er minimalt, og der produceres næsten intet affaldsmateriale.Derudover kan stenpapir genbruges: det kan bruges til at fremstille nyt stenpapir eller andre plastprodukter.Takket være den miljøvenlige fremstillingsproces og dens egnethed til genbrug, er stenpapir blevet tildelt et Cradle-to-Cradle-certifikat i sølv.
Efter grundige in-house tests er Seufert overbevist om, at stenpapir også er særdeles velegnet til fremstilling af plastkasser.Det hvide materiale er lige så stærkt som PET-film fremstillet på normal vis, og kan afsluttes med offset- eller serigrafi.Stenpapir kan præges, limes og forsegles.Når alt dette tages i betragtning, er der intet til hinder for, at dette miljøvenlige plastemballagemateriale bliver brugt til at lave æsker, etuier, låg eller pudepakker.For at kunne tilbyde sine kunder dette nye, miljøvenlige materiale, har Seufert indgået et samarbejde med firmaet aprintia GmbH.
Stenpapir tilbyder således nu et nyt, økologisk alternativ til hvide eller fuldtrykte plastikfoldekasser.Derudover kan udstansede dele af stenpapir bruges til at lave etiketter, tilføjelser, bæreposer, plakater i stor skala og displayløsninger.Andre miljøvenlige emballagematerialer, der tilbydes af Seufert, omfatter bioplasten PLA og R-PET, som indeholder op til 80 % genbrugsmateriale.

Indlægstid: 14. september 2021